Wednesday, May 20, 2015

Jangan Baik Sangat

Lepas je lapor diri 15hb Dec tahun lepas, hidup gue dikelilingi oleh polis + 2 org jea pegawai awam. campur aku 3 orang. Yang lagi best 2 orang kerani tu lelaki. Sadis sangat. Bayangkan lah, dlu kje kpj kwan ramai, geng ramai. geng makan, geng pegi chowkit, geng g makan ikan bakar. Spesis orang mcm aku niey mmg kne berkawan.

ada sorang kerani neiy, lelaki. aku anggap dah mcm abang. Macam2 benda yang aku tak sure, aku refer die. Minggu lepas die baru dapat pengesahan jawatan, sejak tu kopoyoan makin terselah. maklum lah dah sah jawatan boleh mohon utk naik gred. Yang paling obvious nak pinjam stepler, terus bukak laci aku, What! ak pandang sinis jea, Tau aku baru, ak jenis tak kisah. Tapi please respect lah org lain pnyea privacy, hak. Surat yang aku buat pon semua die nak condem, ini tak betul, itu tak betul. Cara die tegur tu yang buat aku mcm ......

Ble difikirkan balik, salah aku jgk sebab selama nie baik sangat. Baik sangat sampai die mule selamba, pijak kepala n tak hormat org. konon dah keje 1 1/2 tahun dah cukup hebat. Benda ni aku simpan sendiri jea, nak tgk sejauh mana lagak die. Mungkin org lain tak perasan. Lepas niey dah tade dah nak baik2 sgt dengan org mcm nie. lagi di layan lagi naik lemak. Moral of the story, jgn cepat percaya org dan jgn baik sangat.

No comments: